09193760170
روفگاردن ارزان

چگونه روف گاردن ارزان و ساده بسازیم

طراحی های خاص

شرکت گلیران اجرا کننده روف گاردن ارزان

مدیریت و اجرای انواع روف گاردن مدرن و بام سبز با نظارت مستقیم مهندسین معماری و کشاورزی

اجرای روف گاردن حرفه ای و بام سبز مدرن صفر تا صد شرکت گلیران هزینه بام سبز

ما تمامی نیازهای شما را با بهترین طراحی ها و بصورت کاملا علمی و بسته به منطقه ای که در آن هستید برطرف میکنیم.

این بسیار مهم است که علاوه بر زیبایی چه گیاهانی برای منطقه آب و هوایی شما و مخصوصا در تهران ماندگار تر هستند و نگهداری آنها نیز ساده تر است.

چگونه روف گاردن ارزان و ساده بسازیم

چگونه روف گاردن بسازیم | ارزان و ساده | روف گاردن ارزان

چگونه روف گاردن بسازیم؟ روف گاردن ارزان ؟ این سوال فرد یا افرادی است که به اهمیت ساخت بام سبز (Roof Garden) در محیط خانه و آپارتمان پی برده‌اند. اما شاید علیرغم آگاهی به تاثیر شگرف طراحی و ساخت روف گاردن در پشت بام یک چالش بزرگ رو به روی آنها قرار گرفته است؛ هزینه! هزینه ساخت روف گاردن بسیار زیاد است. همین موضوع بسیاری از افراد را برای اجرای چنین طرحی دچار تردید می‌کند. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید، چرا به جای ساخت روف گاردن‌های مجلل، ایده ساخت یک روف گاردن ارزان را دنبال نمی‌کنید؟ در این راهنما قرار است به شما آموزش دهیم چگونه می‌توان یک بام سبز ارزان طراحی و ایجاد کرد.

چگونه روف گاردن بسازیم | ارزان و ساده

چگونه روف گاردن بسازیم | ارزان و ساده

چگونه روف گاردن بسازیم؟ 

اگرچه روشهای مختلفی برای ساخت روف گاردن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اغلب آنها از مراحل خاص و مشابهی برای ساخت فضای سبز پشت بام استفاده می‌کنند. در اولین گام لایه بندی های اجرای روف گاردن به‌لطف دانش روز انجام می‌شود. سپس تاسیسات مدنظر اجرا شده، بلافاصله کاشت فضای سبز آغاز می‌گردد. در انتها تجهیزات اضافی نظیر مبل، آلاچیق، باربیکیو و … بر حسب نیاز در دکوراسیون پروژه قرار می‌گیرد. اجازه دهید این مراحل را یکبار دیگر به صورت دقیق‌تر با هم بررسی کنیم:

  • زیرسازی کف (شیب بندی، ایزولاسیون، شبکه بندی)
  • اجرای تاسیسات
  • ایجاد فضای سبز
  • تکمیل روف گاردن

بسیار خب! حالا با مراحل ساخت روف گاردن آشنا شدید. اما سوال اصلی این مطلب چیز دیگری است. در واقع شما می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان یک روف گاردن ساده و ارزان طراحی کرد؟ این موضوع را در پاراگراف بعد بررسی خواهیم کرد.

روف گاردن مقرون به صرفه

روف گاردن مقرون به صرفه

طراحی روف گاردن ارزان و ساده قدم به قدم

تا به اینجا با روند ساخت روف گاردن آشنا شدیم. اما سوال اصلی این نیست که چگونه روف گاردن بسازیم، بلکه سوال اصلی این است که چگونه یک روف گاردن ارزان بسازیم. چنانچه بودجه شما برای ساخت بام سبز محدود است، قطعا این بخش برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت. پس این قسمت از راهنما را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

  • محدود کردن فضای روف گاردن 

هزینه ساخت Roof Garden اغلب بر اساس متراژ یا همان مساحت پروژه محاسبه می‌شود. طبیعتا هرچه متراژ انتخابی برای ساخت روف گاردن بزرگتر باشد، مصالح و اجناس بیشتری هم به کار برده خواهد شد. در نتیجه هزینه ساخت و اجرای بام سبز به صورت محسوس افزایش پیدا می‌کند. چنانچه بخشی از مساحت پشت بام را حذف کنید، به همان اندازه مساحت لایه بندی های اجرای روف گاردن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین محدود کردن فضای باغ پشت بام تاثیر زیادی بر قیمت نهایی پروژه خواهد داشت. این یک راهکار ایده آل برای ساخت روف گاردن ارزان است که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند.

  • استفاده از پوشش سنگ و شن با بلوک پلیمری

برای پوشش پارک مصنوعی خود از چه گزینه‌ای استفاده می‌کنید؟ چوب پلاست جذاب است اما هزینه بسیار زیادی دارد. چمن مصنوعی نیز می‌تواند جالب توجه باشد، اما گزینه‌های به مراتب ارزان‌تری پیش روی شما قرار دارد. برای انتخاب پوشش گیاهی می‌توان از ترکیب سنگ، شن و بلوک پلیمری استفاده کرد. شاید این پوشش به اندازه چوب یا چمن مصنوعی زیبا نباشد، اما یادتان که نرفته، شما به دنبال ساخت یک روف گاردن مقرون به صرفه هستید.

  • به کارگیری روش مدولار

اگر به پاراگراف چگونه روف گاردن بسازیم؟ دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید یکی از مراحل ساخت بام سبز ایجاد فضای سبز می‌باشد. تکنیک‌های مختلفی برای ساخت فضای سبز به کار گرفته می‌شود. سیستم متمرکز، سیستم گسترده یا حتی سیستم نیمه متمرکز. اما اگر به فکر ساخت یک روف گاردن ارزان هستید، باید روی روف گاردن‌های مدولار دست بگذارید. در روش مدولار پوشش گیاهی داخل باکس‌های خاصی قرار می‌گیرد که این موضوع هزینه پروژه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تری باکس، پلانتر باکس و فلاور باکس همان باکس‌های مورد بحث ما هستند.

  • استفاده از تجهیزات ساده و دست دوم 

واضح است زمانی که بودجه کمی برای ساخت Roof Garden در اختیار دارید، می‌بایست از تجملات دوری کنید. استفاده از مبل و صندلی گران‌قیمت، آلاچیق و شومینه بزرگ، باربیکیو و … به خلق یک فضای سبز شگفت انگیز کمک می‌کند، اما از طرفی باعث افزایش هزینه اجرای بام سبز می‌شود. این موضوع قطعا با هدف اصلی شما، یعنی ساخت باغچه در پشت بام با کمترین هزینه در تناقض است. پس دور تجهیزات مختلف خط بکشید و اگر برای استفاده از تجهیزات اسرار دارید، می‌توانید از وسایل دست دوم استفاده کنید. تجهیزات دسته دو در سایت‌هایی مثل دیوار به راحتی پیدا می‌شوند.

روف گاردن ساده و ارزان

روف گاردن ساده و ارزان

نکاتی برای ساخت بام سبز ساده و ارزان

قرار نیست همه نکاتی که در بالا گفته شد، رعایت شود. اگرچه شاید بودجه شما محدود باشد، اما ضرورتی ندارد همیشه به دنبال ارزانترین گزینه باشید. برای مثال شاید بودجه شما کفاف ساخت یک روف گاردن با پوشش چمن را بدهد. در حالی که باید از تجهیزاتی مثل یک آلاچیق بزرگ صرف نظر کنید. از طرفی طراحی و اجرای روف گاردن‌ها نیازمند یک کار مهندسی و اصولی است. اگر این کار را به یک فرد غیر حرفه‌ای بسپارید، احتمالا همان بودجه محدود شما نیز به هدر برود. البته این تنها قسمت خوب ماجرا است. ساخت بام سبز، ولو ارزان قیمت، به روشهای غیر اصولی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. البته تنها طراحی پروژه نیست که نیاز به کار مهندسی دارد. انتخاب یک گیاه سازگار با شرایط جوی، توجه به نور خورشید، نحوه آبیاری و … همه و همه باید کارشناسی شده باشد.

شرکت گلیران اجرا کننده روف گاردن ارزان

شرکت گلیران اجرا کننده روف گاردن ارزان

شرکت گلیران اجرا کننده روف گاردن ارزان

اکنون می‌دانیم که چگونه روف گاردن بسازیم، در حالی که هزینه آن با بودجه کم ما متناسب باشد. در واقع همه افراد تمایل دارند یک ملک بزرگ در بالاترین نقطه شهر داشته باشته باشند، اما این کار با توجه به بودجه هر فرد قابل انجام نیست. در این صورت باید گشت و یک ملک کوچکتر یا ملکی با تجهیزات کمتر خریداری کرد. روف گاردن هم همینطور است. هیچکس از داشتن پشت بامی با بهترین تجهیزات بدش نمی‌آید، اما اگر بودجه محدودی در اختیار افراد باشد، قضیه فرق خواهد کرد. در نهایت شرکت گلیران اجرا کننده روف گاردن ارزان اینجاست تا شما را در ساخت یک روف گاردن ساده اما زیبا همراهی کند. ما به شما کمک می‌کنیم تا سقف خانه‌ی خود را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، به پارک تبدیل کنید.

اینستاگرام گلیران
واتساپ گلیران

تماس