09193760170
گیاهان دارویی

 چگونه گیاهان دارویی و انواع فضای سبز به زندگی ما کمک میکنند؟

گیاهان دارویی 2

گیاهان دارویی و اسنفاده از آنها در خلق زیبایی

ایده های ناب ! هم زیبایی هم استفاده روزمره از گیاهان دارویی در روف گاردن و گرین وال و دیوار سبز

اجرای روف گاردن حرفه ای و بام سبز مدرن صفر تا صد شرکت گلیران هزینه بام سبز

ما تمامی نیازهای شما را با بهترین طراحی ها و بصورت کاملا علمی و بسته به منطقه ای که در آن هستید برطرف میکنیم.

این بسیار مهم است که علاوه بر زیبایی چه گیاهانی برای منطقه آب و هوایی شما و مخصوصا در تهران ماندگار تر هستند و نگهداری آنها نیز ساده تر است.

گیاهان دارویی و استفاده آنها در گرین وال و روف گاردن و فضای سبز2

گیاهان دارویی و استفاده آنها در گرین وال و روف گاردن و فضای سبز

طراحی و ساخت فضای سبز، گرین وال (Green wall) یا روف گاردن (Roof Garden) همگی با هدف زیباسازی فضای شهر، خانه و محل کار انجام می‌شود. در زمان انتخاب پوشش گیاهی پروژه‌های پیش رو بسیاری از افراد به گیاهان رایج نظیر آنتوریوم، کروتون یا مثلا پتوس فکر می‌کنند. اما آیا می‌دانستید امکان ساخت روف گاردن یا گرین وال با گیاهان دارویی نیز وجود دارد؟ داشتن یک دیوار یا پشت بام سبز در ساختمان جذاب است، اما حالا فرض کنید این سرسبزی با خواص دارویی آمیخته شده باشد. ایده جالبی است، نه! اگر موافق هستید ویدیویی که در ادامه توسط تیم گلیران ارائه شده است را تماشا کنید.

گیاهان دارویی و استفاده آنها در گرین وال و روف گاردن و فضای سبز

گیاهان دارویی و استفاده آنها در گرین وال و روف گاردن و فضای سبز

شرکت گلیران اولین مجری دیوار سبز و گرین وال با پوشش گیاهان دارویی

بهترین مجری و اجرا کننده گرین وال و دیوار سبز | گلیران

بهترین مجری و اجرا کننده گرین وال و دیوار سبز | گلیران

گرین وال چیست؟

گرین وال یا دیوار سبز یک فضای سبز مستقل و زنده است که به صورت عمودی رشد می‌کند. عموما فضای سبز روی زمین و به صورت افقی کاشته می‌شود، اما کاشت آن روی سطوح عمودی نظیر دیوار نیز به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. البته گرین وال‌ها را می‌توان در بسیاری از نقاط شهر و خارج از شهر مشاهده کرد، گرین وال‌هایی که به صورت طبیعی رشد کرده‌اند. با این حال منظور از دیوار سبز در اغلب اوقات دیوارهایی هستند که به‌لطف اصولی مهندسی ساخته شده‌اند.

متدها و ایده‌های مختلفی برای ساخت Green wall وجود دارد، نظر شما درباره اجرای گرین وال با گیاهان دارویی چیست؟

طراحی گرین وال با گیاهان دارویی

طراحی گرین وال با گیاهان دارویی

طراحی گرین وال با گیاهان دارویی

ساخت گرین وال به جذابیت هرچه بیشتر نما کمک می‌کند و حتی باعث افزایش قیمت ملک می‌شود. از طرفی گرین وال‌ها به بهبود کیفیت آب و هوا و کاهش آلودگی صوتی کمک شایانی می‌نمایند. اما ساخت دیوار سبز گیاهان دارویی می‌تواند به منزله‌ی نشانه رفتن چند هدف با یک تیر باشد. اگر در طراحی و اجرای این دیوارها از پوشش گیاهی دارویی استفاده کنید،

علاوه بر مزایای گفته شده، می‌توانید از خواص دارویی این گیاهان نیز بهره ببرید. البته انتخاب نوع گیاهان دارویی اهمیت زیادی دارد، چرا که باید بر اساس منطقه و شرایط جوی از پوشش گیاهی خاصی استفاده کرد. با این حال این ایده یک ایده مدرن و کمتر دیده شده در سطح کشور است که می‌توان به آن جامه عمل پوشاند.

روف گاردن چیست؟

پس از آشنایی با گرین وال و بررسی ایده دیوار سبز گیاهان دارویی نوبت به معرفی روف گاردن می‌رسد. روف گاردن هم مانند گرین وال نوعی پروژه جهت طراحی و ساخت فضای سبز است. با این حال روف گاردن‌ها نه روی دیوار، بلکه بر روی پشت بام یا تراس خانه ساخته می‌شوند. به عبارتی ساده‌تر روف گاردن یک پارک مصنوعی در پشت بام، بالکن یا سقف پارکینگ است که با توجه به گسترش آپارتمان نشینی می‌تواند یک محیط جذاب برای استراحت و گذراندن وقت ساکنین محسوب شود.

مشابه دیوار سبز، امکان ساخت روف گاردن با گیاهان دارویی وجود دارد. آیا از این موضوع استقبال می‌کنید؟

طراحی روف گاردن با گیاهان دارویی

طراحی روف گاردن با گیاهان دارویی

طراحی روف گاردن با گیاهان دارویی

علاوه بر اجرای گرین وال با گیاهان دارویی امکان استفاده از گیاهان دارویی در پروژه‌های روف گاردن نیز وجود دارد. شما می‌توانید در ساخت یک باغ زیبا در پشت بام به جای گلهای معمولی و رایج از گلها و گیاهانی که خواص دارویی دارند، استفاده کنید. در این صورت ضمن بهره برداری از یک محیط امن و جذاب برای خوشگذرانی، می‌توان از خواص دارویی گیاهان نیز بهره برد. البته مشابه ساخت یک دیوار سبز، در زمان ساخت بام سبز هم باید به این نکته توجه کنید که امکان کاشت هر گیاهی در پشت بام وجود نخواهد داشت. در واقع انتخاب گیاه باید بر اساس شرایط آب و هوایی و میزان باد منطقه انجام شود.

اهمیت ساخت فضای سبز با گیاهان دارویی

تا به اینجا درباره استفاده از گیاهان دارویی در طراحی کلی فضاهای سبز صحبت کریم. اما آیا به ضرورت کاشت این گیاهان توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید کاشت این گیاهان از چه جنبه‌هایی حائز اهمیت است؟ درست است که ما تنها به زیبایی و خواص درمانی این گیاهان پرداختیم، اما از نظر گیاه شناسان، کاشت گیاهان درمانی از برخی جهات ضروری به نظر می‌رسد:

  • اضافه شدن گونه‌ی جدیدی از گیاهان به پوشش منطقه و تنوع در پوشش گیاهی
  • جلوگیری از خطر انقراض جامعه گیاهان
  • امکان کسب درآمد از طریق خواص درمانی
  • به کارگیری گیاهان دارویی در تحقیق، آزمایش و پژوهش

گیاهان دارویی مناسب برای ساخت فضای سبز

به طور کلی هر گیاهی که یک یا چند قسمت از اندام‌هایش خاصیت درمانی داشته باشد، جزو گیاهان دارویی طبقه بندی می‌شود. این اندام می‌تواند گل، برگ، ساقه، ریشه یا هر قسمت دیگر از گیاه باشد، منتهی باید حتما از یک خاصیت مفید و درمانی برخوردار باشد. به عنوان مثال ساقه گیاه دارچین از چندین خاصیت برای بهبود عملکرد بدن و سلامتی بهره می‌برد.

به این ترتیب باید آن را جزو گیاهان درمانی دسته بندی کرد. معلوم نیست چرا این گیاهان به عنوان پوشش گیاهی شهری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما استفاده از آن می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد. در این مطلب ایده‌هایی برای استفاده از این گیاهان در انواع فضای سبز پرداختیم.

اگر قصد راه اندازی فضای سبز با گیاهان دارویی را دارید، لیست زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

  • اقاقیا
  • بیدمشک
  • خرزهره
  • زوفا
  • سنجد تلخ
  • ریش بز
  • بابونه
  • گل انگشتانه
  • زرشک
  • ختمی
  • گل ساعتی
  • گل سرخ
  • گل گاو زبان
  • همیشه بهار
  • گلرنگ
  • زعفران

شرکت گلیران اولین مجری گرین وال و روف گاردن با پوشش گیاهان دارویی

تکنولوژی ساخت Roof Garden و Green wallبه ترتیب در پشت بام و دیوارهای ساختمان، خانه یا هر بنای دیگر می‌تواند مورد توجه بسیاری از افراد باشد. با این حال طراحی و ساخت گرین وال با گیاهان دارویی یا روف گاردن با گیاهان دارویی یک ایده جدید بوده که کمتر جایی مشاهده می‌شود.

اگر می‌خواهید در ساخت این فضاهای سبز از گیاهانی با خواص درمانی استفاده کنید، شرکت گلیران به عنوان پیشگام این روش خاص در خدمت شما می‌باشد. گلیران، دست کم در داخل ایران، ابداع کننده ایجاد انواع فضای سبز با گیاهان دارویی است. اگر خواهان چنین پروژه‌ای هستید، ما با تکیه بر دانش و تجربه‌ی خود این کار را برای شما عملی می‌کنیم. کافی است به ما اعتماد کنید.

اینستاگرام گلیران
واتساپ گلیران

تماس